Тільки у нас!

Доставка зібраного велосипеда до підїзду !*

*У Львові, Франківську та області.

Зібрати велосипед

Часто їх продають прямо в упаковці. Тому виникає проблема: а як же його зібрати? Добре якщо є досвід, а якщо ні? Ось для тих усіх, що мають потребу, ми готові поділитися інформацією. Отже, як зібрати велосипед.

Як зібрати велосипед?

Переднє колесо

1. На передній вилці велосипеда треба стиснути гальмівні рамки і звільнити гальмівний трос через проріз, передбачений на гальмівній рамці (інакше гальмівні колодки заважатимуть вставити переднє колесо). Див. мал. 1 для кантеліверной системи гальм і мал. 2 для v-brake.


200806030633460
мал 1.
мал 2.

мал 3.

2. Ослабте кріпильні гайки переднього колеса (якщо ваше колесо обладнане ексцентриком, то відверніть проти годинникової стрілки настановну гайку ексцентрика (мал. 3).

3. Вставте переднє колесо в проріз півня вилки. При цьому важливо. Щоб малюнки на покришках переднього і заднього колеса були направлені в один бік. Якщо це не так переверніть переднє колесо так, щоб малюнки обох коліс співпадали. В деяких випадках напрям обертання колеса може бути вказаний на покришці.

мал 4.

4. Затягніть кріпильні гайки переднього колеса гайковим ключем. Якщо колесо обладнане ексцентриком, потрібно спочатку затягнути рукою настановну гайку. Тоді як важіль ексцентрика знаходиться в горизонтальному положенні, а потім повернути важіль ексцентрика на 90 градусів (див. мал. 4).

5. Стисніть гальмівні рамки і вставте гальмівний трос через проріз, наявний в гальмівній рамці.

Винесення руля

1. Ослабте натяжний болт винесення за допомогою шестигранного ключа

2. Вставте винос керма в рульову колонку і простежите за тим, щоб сорочки тросів не мали перегинів і проходили вільно.

3. Направте винос так, щоб він був паралельний передньому колесу.

4. Підніміть рульову вгору так, щоб обмежувальна ділянка, відмічена на трубі виноса не виходила з рульової колонки рами.

5. Затягніть натяжний болт за допомогою шестигранного ключа.

Сідло

1. Вставте сідло з підсідельною трубою у велосипедну раму і опустіть вниз до кінця (див. мал. 7).


мал 7.

2. Тимчасово зафіксуйте його за допомогою болта, розташованого на рамі використовуючи накидний ключ. А якщо болт виконаний у вигляді ексцентрика, то потрібно спочатку затягнути настановну гайку, тоді як важіль ексцентрика знаходиться в горизонтальному положенні. А потім повернути важіль ексцентрика вгору на 90 градусів.

Педалі

1. Розпакувати педалі.

2. Звернете увагу, що з торцевого боку осі педалей є мітки: «R» - права педаль і «L» - ліва педаль. Педалі мають різне різьблення. Не переплутайте.

3. Акуратно вставте педаль з відміткою «R» в правий шатун (той на якому розташована система зірок) і обертайте вісь педалі за годинниковою стрілкою до упору (див. мал. 8).

4. Акуратно вставте педаль з відміткою «L» в лівий шатун (той на якому відсутній система зірок) і обертайте вісь педалі проти годинникової стрілки до упору.

Заднє колесо

1. Перевірте заднє колесо. Воно повинне стояти по центру, тобто повинно бути рівновіддалене від пір'я задньої вилки рами.

2. Якщо це не так, тоді на задній вилці велосипеда стисніть гальмівні рамки і звільніть гальмівний трос через проріз. Наявну в гальмівній рамці (інакше гальмівні колодки заважатимуть центрувати колесо). Див. мал. 9 для кантеліверной системи і мал. 10 для вібрєєчной.

3. Ослабте кріпильні гайки заднього колеса гайковим ключем. Якщо втулка заднього обладнана ексцентриком, просто поверніть важіль ексцентрика вниз на 180 градусів і ослабте настановну гайку.

4. Поставте колесо по центру і поперемінно затягуйте кріпильні гайки колеса гайковим ключем. Дуже важливо затягувати гайки поперемінно, краще на пів-оберта, це позбавить вас від перекосу заднього колеса і забезпечить точнішу центровку.

5. Якщо втулка заднього колеса обладнана ексцентриком, потрібно спочатку відцентрувати колесо, а потім затягнути до прибудови настановну гайку, тоді як важіль ексцентрика знаходиться в горизонтальному положенні. Далі просто поверніть важіль вгору на 90 градусів.

6. Стисніть гальмівні рамки і вставте гальмівний трос через проріз, передбачений на гальмівній рамці.

Підготовка завершена. Тепер можна приступати до

перевірки велосипеда .

Тут треба відзначити важливий момент: всі різьбові з'єднання повинні бути затягнуті максимально туго - це забезпечить вашу безпеку і збільшить термін експлуатації велосипеда.

Колеса

1. Перед затягуванням гайок, перевірте, щоб переднє і заднє колесо були рівновіддалені від пір'я вилок, тобто стояли по центру.

2. Затягніть заднє колесо якомога тугіше. Якщо втулка заднього колеса обладнана ексцентриком, то прослідкуєте щоб важіль ексцентрика був добре затягнутий.

3. Затягніть переднє колесо якомога тугіше. Якщо втулка переднього колеса обладнана ексцентриком, то прослідкуєте щоб важіль ексцентрика був добре затягнутий.

Педалі

1. Затягніть ліву педаль проти годинникової стрілки

2. Затягніть праву педаль за годинниковою стрілкою.

Система

1. Видалите пилезащитную кришку (мал. 11)

мал 11.

мал 12.

2. Вставте головку на 14 мм або торцевий ключ на 14 мм і затягніть кріпильну гайку шатуна за годинниковою стрілкою (мал. 12)

3. Вставте назад пилезащитную кришку (мал. 11)

Винесення рулюючи

мал 13.

1. Дотягніть натяжний болт винесення за допомогою шестигранного ключа на 6 мм. Кермо не повинне прокручуватися (мал. 13)

Рульова система

1. Ослабте контргайку рульової колонки гайковим ключем на 32мм.

2. Дотягніть конусну гайку рульової колонки плоскогубцями з широким хватом.

3. Назад затягніть контргайку рульової колонки гайковим ключем на 32мм.

Гальмівні ручки

1. Ослабте ліву, а потім праву гальмівну ручку (див. мал. 15)

2. Поверніть ліву, а потім праву гальмівну ручку на 45 градусів вниз відносно рулюючи або в те положення, яке вам зручне.

мал 15.

3. Затягніть ліву, а потім праву гальмівну ручку (див. мал. 15).

Передній перемикач

1. Перемкнете ліву монету (ту, яка відповідає за передній перемикач. На ній, як правило, написано три цифри 1, 2, 3) на найменшу, тобто першу швидкість (мал. 20)

мал 20.

2. Підведіть велосипед і прокрутіть педалі на декілька оборотів, при цьому ланцюг перейде на маленьку зірочку системи.


мал 22.

мал 23.

3. Ослабте фіксуючу гайку троса шестигранним ключем на 5мм або гайковим ключем на 9мм (ключ залежно від моделі перемикача) (мал. 22, 23)

мал 24.

4. Ослабте кріпильну гайку перемикача шестигранним ключем на 5мм або гайковим ключем на 9мм (мал. 24)

мал 21.

5. Підніміть або опустіть перемикач так, щоб відстань між планкою перемикача і найбільшою зірочкою, було не меншого 1 і не більш 3мм (мал. 21)

мал 25.

6. Якщо на вашому велосипеді встановлений захист провідних зірочок. Та відстань між планкою перемикача і захистом складає 1-2мм (мал. 25)

мал 26.

7. Поверніть перемикач, не менше його висоти так, щоб він був строго паралельний великій провідній зірочці (мал. 26)

8. Натягніть за допомогою плоськогубцев трос так. Щоб він не провисав.

9. Затягніть кріпильну гайку перемикача шестигранним ключем.

Супорт (задній перемикач)

1. Супорт перемикача передач. Як правило, кріпиться тією ж гайкою що і заднє колесо. Для того, щоб закріпити супорт досить затягнути гайку кріплення колеса і дотягнути кріпильний болт.

2. Інший вид супортів кріпиться на спеціальному пмалтосуванні (півневі). Це кріплення потрібно затягнути шестигранному ключем. (мал. 30)

мал 30.

3. Перемкнете праву манетку, яка відповідає за супорт (на ній, як правило, написано від шести до дев'яти цифрових позицій), на найбільшу швидкість (тобто на найбільшу цифрову позицію).

4. Підведіть велосипед і прокрутіть педалі на декілька оборотів, при цьому ланцюг перейде на найменшу зірочку касети (мал. 31)

мал 31.

5. Укрутите за годинниковою стрілкою регулювальне колесо натягнення троса.

6. Ослабте фіксуючу гайку троса перемикача (затиск) шестигранним ключем.

7. Натягніть за допомогою плоськогубцев трос так, що б він не прописав. (мал. 32)

мал 32.

8. Затягніть кріпильну гайку перемикача (затиск) шестигранним ключем.

Гальмівна система

1. Затягніть, якомога тугіше, за допомогою шестигранного ключа на 5мм або гайкового ключа на 10 мм фіксуючу гайку троса.

Регулювання і настройка гальмівної системи

Важливо зрозуміти принцип роботи гальмівної системи велосипеда. Неправильна настройка і регулювання гальмівної системи може привести до втрати управління. На велосипедах можуть бути встановлені різні типи гальмівних систем: кантільоверная, вібрєєчная, дискова. Кантільоверная і вібрєєчная системи розрізняються на вигляд, по ефективності дії, по довжині гальмівної рамки, але мають однаковий принцип дії. При натисненні на гальмівну ручку на кермі, гальмівний трос зміщується в напрямі вгору і тягне один до одного гальмівні рамки з прикріпленими на них гальмівними колодками, а ті, у свою чергу, стискають обід колеса.
При цьому колесо перестає обертатися, а велосипед продовжує свій рух за інерцією при виниклому терті між покришкою і грунтом відбувається зупинка велосипеда. А коли ви відпускаєте гальмівну ручку, трос опускається вниз разом з роздаточним балансиром за рахунок пружин встановлених усередині гальмівних рамок, відповідно гальмівні колодки відпускають обід і колесо може далі вільно обертатися. Дискові гальма мають значні відмінності. Нижче буде дано докладний опис настройки кантельоверной, вібрєєчной і дискової системи гальм. Перед настройкою ви повинні визначити на вигляд яка у вас система гальм і слідувати відповідним для неї пунктам.

.

Кантельоверная гальмівна система

1. Ослабте гальмівні колодки так, щоб вони могли рухатися, але при цьому не бовталися, за допомогою шестигранного ключа на 5мм (мал. 36)


мал 37.

мал 36.

2. Притисніть одну з колодок до обода так, щоб площина колодки була строго паралельна площині обода і знаходилася на 1мм нижче за покришку (мал 37)

3. Затягніть її, але не дуже.

4. Друга гальмівна колодка встановлюється строго симетрично першою і також затягується, але не кінця.

5. Після того, як ви виставили колодки - натиснете на відповідну гальмівну ручку і відпустите її, при цьому колодки повинні відійти від обода на рівну відстань (1-1,5мм).

6. Якомога сильніше затягніть гальмівні колодки.

7. Виконайте те ж саме з парою гальм, що залишилася.

мал 38.

8. Правильно настроєні гальмівні колодки повинні виглядати так, як показано на малюнку, а зазор між колодкою і ободом повинен складати приблизно 1-2мм. (мал. 38).

мал 39.

9. Деякі кантельоверниє системи обладнані болтом, який може регулювати силу натягнення пружини, встановленої усередині гальмівної рамки і як наслідок симетричність гальмівних рамок. Відрегулюйте гальмо, якщо це необхідно так, як це показано на мал. 39

мал 40.

10. Перед поїздкою якомога сильніше натисніть на гальмівну ручку 10 разів і переконаєтеся, що гальмівна система працює (мал. 40)

11. Якщо при натисненні на гальмівну ручку, ручка стосується керма, вам необхідно натягнути гальмівний трос. Для цього потрібно ослабити натяжний болт троса, який знаходиться у верхній частині гальмівної рамки, плоскогубцями натягнути трос і назад зафіксувати його якомога сильніше шестигранним ключем на 5мм або гайковим ключем на 10мм.

мал 41.

12. Також можна відрегулювати натягнення троса шляхом викручування проти годинникової стрілки або укручування за годинниковою стрілкою регулювального болта натягнення троса (мал. 41).

13. Для того, щоб зменшити відстань між гальмівними колодками і ободом потрібно викрутити проти годинникової стрілки регулювальний болт на потрібну вам відстань і зафіксувати його за допомогою контргайки.

14. Для того, щоб збільшити відстань між гальмівними колодками і ободом потрібно укрутити за годинниковою стрілкою регулювальний болт на потрібну вам відстань і зафіксувати його за допомогою контргайки.

Вібрєєчная система гальм

1. Ослабте гальмівні колодки так, що б вони могли рухатися, але при цьому не бовталися за допомогою шестигранного ключа на 5мм або гайкового ключа на 10мм (мал. 42).

мал 42.

2. Поверніть одну з колодок до обода так, щоб площина колодки була строго паралельна площині обода і знаходилася на 1мм нижче за покришку (мал. 42).

3. Якомога сильніше затягніть гальмівну колодку.

4. Друга гальмівна колодка встановлюється строго симетрично першою і також затягується.

5. Ослабте фіксуючий болт троса, який знаходиться у верхній частині гальмівної рамки за допомогою шестигранного ключа.

мал 43.

6. Натягуйте гальмівний трос до тих пір, поки між колодками і ободом не буде відстані рівного 1мм. Зафіксуйте його шляхом затягування фіксуючого болта троса (мал. 43).

7. Виконайте теж з парою гальм, що залишилася.

мал 44.

8. Правильно настроєні гальмівні колодки повинні виглядати приблизно так, як показано на малюнку, а зазор між колодкою і ободом повинен складати приблизно 1-2мм (мал. 44).

мал 45.

9. На гальмівній системі існують допоміжні болти А і В, які регулюють положення гальмівної рамки (симетрію) по відношенню до обода (мал. 45)

10. Для того, щоб відрегулювати симетрію гальмівних колодок по відношенню до обода потрібно затягувати або ослабляти регулювальні болти натягнення пружини за допомогою викрутки (на деяких моделях гальм ці болти зроблені під шестигранний ключ на 2мм) (мал. 45)

мал 46.

11. Допустимо, одна з рамок притиснута ближче до обода, чим друга і виглядає це так, як на мал. 46.

12. Тоді вам необхідно укручувати (за годинниковою стрілкою) болт А по чверті обороту і ослабляти (проти годинникової стрілки) болт так само по чверті обороту, до тих пір, поки симетрія не буде відновлена.

13. Якщо одна з рамок погано відходить від обода, відкрутите болт, що кріпить гальмівну рамку до штирів кріплення розташованим на вилці.

14. Витягнете трос.

15. Зніміть гальмівну рамку.

16. Візьміть напилок і видаліть фарбу з гальмівного штиря.

17. Очистьте від стружки і змастіть гальмівний штир літолом. 18. Вставте гальмівну рамку так, щоб пружина опинилася в середньому отворі.

19. Закрутите болт кріплення гальмівної рамки шестигранним ключем 5мм.

20. Вставте трос.

мал 48.

21. Відрегулюйте колодки як на мал. 48.

22. Якщо при натисненні на гальмівну ручку, ручка стосується керма, то вам необхідно натягнути гальмівний трос. Для цього потрібно ослабити натяжний болт троса, який знаходиться у верхній частині гальмівної рамки, плоскогубцями, натягнути трос і знову зафіксувати його якомога сильніше шестигранним ключем.

мал 50.

23. Також можна відрегулювати натягнення троса шляхом викручування проти годинникової стрілки або укручування за годинниковою стрілкою регулювального болта натягнення троса. Він розташовується в гальмівній ручці в місці, де гальмівний трос входить в гальмівну ручку. Його довжина обмежена. (мал. 50)

24. Для того, щоб зменшити відстань між гальмівними колодками і ободом потрібно викрутити проти годинникової стрілки регулювальний болт на потрібну вам відстань і зафіксувати його за допомогою контргайки.

25. Для того, щоб збільшити відстань між гальмівними колодками і ободом потрібно укрутити за годинниковою стрілкою регулювальний болт на потрібну вам відстань і зафіксувати його за допомогою контргайки.

Дискова система гальм

1. Якщо ви точно слідуєте інструкції по регулюванню дискового гальма, настройка не складе великих труднощів.

2. Перевірте, чи правильно встановлено дискове гальмо на своєму посадочному місці: він повинен знаходитися між вилкою і колесом, з лівого боку. При установці колеса диск повинен розташовуватися точно посередині між двома гальмівними колодками.

мал 51.

3. Відстань між диском і гальмівними колодками повинна бути однаковою з обох боків і не повинен перевищувати 0,4 мм; якщо відстань перевищує 0,4мм, ослабте шестигранником рухому гальмівну колодку (мал. 51). Потім регулювальним роликом встановите відстань між диском і нерухомою гальмівною колодкою (А)

мал 52.

4. У випадку, якщо не вдається виставити потрібну відстань, необхідно повернути регулювальний ролик на 3-4 обороти проти годинникової стрілки і ослабте болт тяги гальмівного троса (мал 52) після чого підтягти трос приблизно на 1,5мм і закріпити. Далі регулювальним роликом виставити потрібну відстань між диском і нерухомою гальмівною колодкою. Підвести рухому колодку до диска на таку ж відстань (не більш 0,4мм)

5. Підвести колесо і прокрутити, при цьому подивитися, чи не зачіпають гальмівні колодки гальмівний диск. Якщо зачіпають, необхідно повторити настройки (п. 3) дещо збільшивши відстань між диском гальма і гальмівними колодками.

6. Натисніть на ручку гальма 2-3 рази і упевніться, що зчеплення гальмівної колодки з диском достатнє; якщо це не так, звернетеся до настройок (п. 4).

Регулювання і настройка швидкостей

На вашому велосипеді встановлені системи зірочок різних діаметрів, які сполучені в одну систему швидкостей за допомогою ланцюга. При певному співвідношенні зірок виникає певний момент, що крутить. Для того, щоб задавати ці співвідношення, на велосипеді встановлені перемикачі швидкостей, а для зручності і великого комфорту регулятори перемикання швидкостей (манетки) виведені на кермо. За допомогою натягнення або ослаблення швидкісного троса перемикач перекидає ланцюг на ту або іншу зірку. Часто питають «Навіщо потрібна така кількість швидкостей?» Швидкості потрібні для того, щоб збільшити момент, що крутить, і зберегти один і той же ритм руху ніг.
Збереження одного і того ж ритму ніг необхідно для того, щоб не перенавантажувати при їзді ноги і організму в цілому. Якої б моделі або класу не був у вас перемикач, принцип роботи всіх перемикачів однаковий і ми постараємося, якомога зрозуміліше пояснити, як його набудувати. Існують два види перемикачів: 1. дискретний - позиційний (одне клацання манетки відповідає перемиканню однієї позиції), він складніший і дорожчий; 2. недискретний - плавний (тобто перемикання відбувається плавно не дотримуючись свідчень індикатора на манетке), він найпростіший і дешевший і не потребує частого регулювання.

.

Регулювання і настройка переднього перемикача

1. Якщо ви точно слідували етапам протяжки, то відрегулювати передній перемикач, не складе не яких труднощів.

мал 53.

2. Перевірте щоб перемикач, якщо дивитися на нього зверху, був строго паралельний системі зірок (мал. 53)

мал 54.

3. Також перевірте. Щоб відстань між планкою перемикача і найбільшою зірочкою, було не більш 1мм і не менше 3мм. (мал. 54).

4. Перемкнете ліву (1;2;3) манетку на найменшу швидкість (1) потім уручну перекиньте ланцюг на найменшу зірочку.

мал 55.

5. Перевірте, щоб той трос, який відповідає за перемикання переднього перемикача, не провисав, якщо він провисає - натягніть його. (мал. 55)

6. На перемикачі встановлені обмежувальні болти, які відповідають за обмеження ходу перемикача по великих і малих зірках. Обмежувальний болт з маркіровкою «Н» відповідає за великі швидкості (велику зірку), а болт з маркіровкою «L» відповідає за малі швидкості (малу зірку). Обмежувальні болти служать для того, щоб ланцюг не звалювався ні в зовнішню і ні у внутрішню сторону зірок і могла безперешкодно переходити на всі зірки.


мал 57.

мал 58.

7. Підведіть велосипед і поволі крутіть педалі, одночасно перемикаючи манетку на другу швидкість, ланцюг повинен перейти на середню зірку. Якщо цього не відбулося, тоді викручуйте на манетке гвинт, що відповідає за натягнення троса на передньому перемикачі до цих пір, поки ланцюг не перейде на середню зірку. (мал. 57 або 58, залежно від моделі перемикача, що стоїть на вашому велосипеді).

8. Підведіть велосипед і поволі крутіть педалі, одночасно перемикаючи манетку назад на першу швидкість, ланцюг повинен перейти на малу зірку. Якщо цього не відбулося, тоді укручуйте за годинниковою стрілкою на манетке гвинт, що відповідає за натягнення троса на передньому перемикачі до цих пір, поки ланцюг не перейде назад на маленьку зірку.

9. Потрібно добитися такого натягнення троса, щоб перемикач легко перемикав як вгору, так і вниз.

10. Підведіть велосипед і поволі крутіть педалі, одночасно перемикаючи манетку по одній позиції 1-2-3 і 3-2-1 всі швидкості повинні працювати.

Регулювання і настройка супорта (заднього перемикача)

1. Якщо ви точно слідували етапам протяжки, то відрегулювати супорт не складе ніяких труднощів.

2. Перевірте, чи не погнутий перемикач. Для цього скиньте ланцюг на касеті заднього колеса на найменшу зірочку, а манетку перемкнете на найбільшу цифрову позицію (на 6 якщо у вас 18скоростная моделі; на 7 якщо у вас 21 швидкісна модель; на 9 якщо у вас 27 швидкісна модель).

3. Уважно подивитеся на супорт ззаду. Уявна лінія роликів супорта повинна співпадати і бути паралельно малій зірці перемикача. Викрутите на 1 оборот обмежувальний болт з маркіровкою «Н».

4. Якщо це не так, тоді потрібно акуратно вигнути перемикач так, щоб уявна лінія опинилася паралельна. (мал 59.)


мал 59.

мал 60.

5. Перемикніть монетку (1-2-3-4-5-6-7) з найбільшої передачі, наприклад (7) на меншу, наприклад (6) (мал. 60). - якщо ланцюг не перейде на меншу передачу (6), поверніть регулювальне колесо троса для того, щоб збільшити натягнення (1) проти годинникової стрілки; - якщо ланцюг перескакує відразу на передачу (5), зменшите натягнення (2) по годинникової стрілки.

6. Повторите пункт 5 для всіх зірочок.

Джерело: extremeworld.ru

Читати 2159 разів
Детальніше в цій категорії: « Подседельный штырь Выбор вилки »

Останні переглянуті

Контакти

tel (+38) 098-19-08-321 kievstar
 

Email: velolviv_zkaz@ukr.net

Top