Тільки у нас!

Доставка зібраного велосипеда до підїзду !*

*У Львові, Франківську та області.

Вилка гірського велосипеда

Якихось 15 років тому ця стаття не мала б сенсу, оскільки всі велосипеди мали майже однакові жорсткі вилки, зроблені зі сталі. Але велосипедна техніка розвивається семимильними кроками і тепер майже будь-який гірський велосипед укомплектований амортизаційною (амортизованою) підвіскою переднього колеса, що іменується амортизатором. Найбільш відомими стали амортизаційні вилки компаній Fox, Manitou, Marzocchi, RockShox, RST, SR Suntour.

Конструкція вилки

Вилка складається із сталевої або алюмінієвої рульової труби , рами, що проходить через головну трубу, і що обертається в підшипниках. Від нижнього кінця рульової труби розходяться два пера , зігнутих або прямих, на кінцях яких закріплюється вісь колеса. Пір'я може бути приварене прямо до рульової труби (зазвичай на жорстких вилках) або запресоване в корону , що сполучає їх з рульовою трубою.

 

Довгохідні амортизаційні вилки для досягнення необхідної жорсткості і міцності зазвичай мають дві корони, знизу і зверху від головної труби велосипедної рами. Рухливість вилки забезпечується телескопічним механізмом , розташованим в пір'ї, або, іноді, в рульовій трубі. Існують і параллелограммні механізми важелів , але вони широкого поширення не набули. Внутрішні труби телескопічної амортизаційної вилки, називаються стійками або, в розмовах «ногами» , нерухомі, а до рухомої зовнішньої частини ( « штанями » ) кріпиться вісь колеса.
Зустрічаються і інвертовані варіанти, з рухомою внутрішньою частиною. Зустрічаються і вилки лише з одним пером, наприклад Cannondale Lefty. Просунуті вилки можуть мати механізм обмеження ходу або його блокування, іноді навіть електронного типу.

.

Жорсткі і амортизаційні вилки

Велосипедні вилки діляться на амортизаційні і жорсткі. Амортизація переднього колеса необхідна для поліпшення керованості велосипеда на дорозі з складним рельєфом, попутно забезпечуючи збільшення комфорту при їзді. Переважне число гірських велосипедів зараз має амортизаційну вилку, яка також не рідко зустрічається на гібридних і міських велосипедах. Решта типів велосипедів зазвичай обмежується жорсткою вилкою. Причому, для шосейних або велосипедів для трюків амортизаційна вилка не застововується.

Типи амортизаційних вилок

Будь-яка амортизуюча система повинна складатися з пружного елементу, пом'якшувального удари, і демпфуючого елементу, що гасить коливання. Залежно від того, що вибране як пружний і демпфуючий елементи, існує три основні типи амортизаційних вилок:

  • пружинно-еластомірні (еластомерниє);
  • пружинно-масляні (масляні);
  • легко-масляні (повітря);
  • комбіновані з перерахованих вище варіантів.

В пружинно-еластомірних вилках , часто званих еластомірними, роль пружинного елементу відіграє сталева пружина, а демпфером служить полімерний стрижень, розташований усередині неї і що направляють, в яких ходять стійки. Багато еластомерниє вилок нерегульовані, а ті, що дозволяють регулювати жорсткість на практиці майже не дають зробити цього. Еластомерниє вилки володіють середньою вагою, недорогі. Але взимку консистентне мастило замерзає і вилка стає жорсткою. До того ж всі недорогі вилки достатньо швидко виходять з ладу.

пружинно-масляні вилки також працюють за рахунок жорсткості пружини, а демпфером служить масло, що перетікає з однієї порожнини в іншу через систему клапанів. Такі вилки можуть бути виконані з відкритою ванною або закритою, коли масло знаходиться в спеціальному картріджі. Перші простіше в обслуговування і довговічніше, другі можуть якісніше регулюватися. Вилки можуть мати тільки регулювання стиснення або і стиснення і відбою. Пружинно-масляні вилки найбільш довговічні. Головний недолік - цей клас вилок має найбільшу вагу.

легко-масляні вилки відрізняються від двох попередніх типів тим, що пружинним елементом є не сталева пружина, а повітря. Демпфування здійснюється масляними картріджами. В даний час повітряні вилки найбільш легкі. Існують повітряні вилки високого тиску і низького. Перші менш чутливі до перепадів температур, другі більш ізносостойки.

Окрім перерахованих вище типів, існують і інші. Прості пружинні вилки - дуже дешеві, з огидними характеристиками. Повітряні, де повітря виступає в якості і пружини, і демпфера. Важельні, де замість телескопічного механізму використовується важіль, а пружиною і демпфером може служити все перерахованою вище.

Тип рульової колонки

Рульова колонка може бути двох типів: різьбовою ( headset ) і безрізьбовою ( aheadset ). Відмінності полягають методом фіксації підшипникових вузлів. У різьбовій рульовій колонці вони закріплюються і регулюються шляхом закручування рхнього конуса верхнього підшипника на рульову трубу вилки. Винос вставляється всередину її і розклинюється конусною бобишкой, що затягується гвинтом. У безрезьбовій рульовій колонці підшипники притискаються виносом, який регулюється так званим «якорем» , а фіксується болтами на виносі.

Головна перевага різьбової рульової - це можливість легкого регулювання керма по висоті. Безрізьбова рульова колонка значно міцніша, що важливо для гірських велосипедів, але для регулювання керма по висоті необхідно переставляти дистанційні кільця, розташовані під/над винесенням, міняти саме винесення, на винесення з іншим кутом підйому, або скористатися регульованими по висоті виносам, які володіють істотно меншою міцністю і жорсткістю.

В даний час різьбові рульові колонки встановлюються на всі типи велосипедів. Гібридні велосипеди частіше обладналися безрізьбовими рульовими колонками. Для гірських велосипедів, безрезьбові рульові колонки стали стандартом, включаючи найдешевші велосипеди.

Розміри рульової колонки

Різьбові колонки гірських та інших велосипедів зазвичай мають розмір рульової труби 1'' і іноді 1 1/8''. Безрезьбовиє, як правило, - 1 1/8''. Іноді зустрічаються безрезьбові рульові колонки розміру 1 1/4'', які застосовуються в амортізаційних вилках з телескопічним механізмом, розташованим усередині головної труби рами, Cannondale HeadShok, наприклад. У зв'язку з появою довгоходових амортизаційних вилок з однією короною, останнім часом з'явилися вилки з рульовою трубою 1.5'.

Читати 1337 разів

Останні переглянуті

c_tomahawk_29_black_enl
Comanche Tomahawk 29
12100 грн.

Контакти

tel (+38) 098-19-08-321 kievstar
 

Email: velolviv_zkaz@ukr.net

Top