Тільки у нас!

Доставка зібраного велосипеда до підїзду !*

*У Львові, Франківську та області.

Велосипед взимку: це можна!

Вам ніколи не доводилося, неквапом обганяючи лижників на велосипеді, ловити на собі здивовані погляди? Якщо доводилося, то ви вже знаєте, що зимове катання зовсім не схоже на звичайні весняно-літні покатушки, хоч би тому, що воно - зимове. Інша дорога, інша динаміка руху, інший одяг.

Велосипед взимку

 Пропоную ознайомитися з причинами , чому взимку на байці краще!

  • Взимку немає комарів.
  • Сніг взимку набагато приємніший аніж дощ літом.
  • Скло, колючки і консервні банки взимку ховаються під сніг і не проколюють колеса.
  • Колоди присипаються снігом і перетворюються на горбики, а не в складні перешкоди, особливо, якщо ти тільки вчишся через них перестрибувати.
  • На м'якому снігу гума зношується значно менше, чим на жорсткому асфальті.
  • Взимку, із-за великої кількості снігу байк дуже легко очищається від бруду, зберігаючи велосипедистові масу часу.
  • Мороз взимку переноситься набагато легше, ніж жара літом. З ним легше боротися шляхом збільшення темпу їзди. Літом же, інтенсивна робота м'язів тільки ускладнюе ситуацію.
  • Взимку менше хочеться пити.
  • Падати на м'який сніг взимку набагато приємніше, ніж на твердий грунт літом.
  • Якщо ж все-таки байкер впаде взимку, то можна відразу прикласти до хворого місця холодний сніжок або ліл що у багато разів полегшує біль.
  • Адреналіну в крові від їзди по снігу виділяється значно більше, чим при їзді по літній пилюці на бруді.
  • Взимку в лісі гуляє менше народу, та і темніє швидше, а тому пішоходи значно раніше повертаються додому, звільняючи байкеру стежини.
  • Зимою собаки бігають по снігу набагато гірше, ніж по літній траві і бруді.
  • Об'їжджати лижників набагато легше, ніж пішоходів, а середня швидкість їзди велосипеда по лижні приблизно в 2 рази вище аналогічної на лижах.

І це зовсім не усі переваги зими. Але є і видимі недоліки. Взимку практично неможливо довго кататися, хоч би через те, що холодно, а сіль, що рясно покриває дороги взимку, за дуже короткий час може знищити ваш байк, якщо ви не прийматимете ніяких захисних або профілактичних заходів.І не тільки це.

Але не дарма говорять, що «полювань краще неволі», тим більше що люта війна із заметами, сніг, що летить в обличчя, балансування на льоду, хрускіт шпильок, що угризаються в лід, додають неабияку порцію адреналіну у кров і це не гірше, аніж стрибки з трамплінів або спуск з гори в теплішу пору року. Тому зимовий байк, як це не дивно звучить, все таки реальне і цілком допустиме явище та й зима у нас 6 місяців у році

Особливості зими (з погляду байкера).

Зима в Україні - це зима, а значить, холодно. Температура повітря взимку може і не досягати мінус 30 градусів за Цельсієм, коли навіть не кожен досвідчений лижник зважиться вийти з будинку, а знаходиться десь в розумних межах «0» - «-7». Але навіть при такій температурі холод може завдати байкеру немало клопотів. І яка зима без снігу? Хіба що африканська. Але йдеться про нашу зиму, а значить, обов'язково сніг, та до того ж через різкі коливання температури - то замети в зріст людини, то болото, то присипаний снігом лід. А якщо лід, то і сіль на міських вулицях. Враховуючи ці і багато інших особливостей, можна зробити висновок, що зимова пора року пред'являє особливі вимоги до підготовки велосипеда, його зберігання, обслуговування, настройки і комплектації, і в першу чергу до самого байкеру. А тому розглянемо деякі деталі, здатні істотно полегшити життя під час катання на велосипеді у зимку.

Це повинен знати кожен байкер, що катається зимою

Екіпіровка. Почнемо, мабуть, з того, що, катаючись взимку, необхідно особливо ретельно підбирати одяг. Природно, необхідно одягатися так, щоб не замерзнути, але, оскільки волога дуже швидко витягає тепло з тіла, не варто одягатися дуже тепло. Верхній одяг повинен бути достатньо вільним для того, щоб під ним можна було вдягнути захист і при цьому не утрудняти руху. Одночасно верхній одяг не повинен «парусити», потрапляючи при цьому в ланцюг і різні вузли велосипеда (іноді, щоб уникнути цього, байкери підвязують штанини шнурками. Також необхідно передбачити захист від обмороження шкіри особливо, вуха, голова(для цього існують спеціальні балаклави), сумістивши все це з окулярами і шоломом.

Окрема проблема - захист рук і ніг. Рукавички повинні не тільки забезпечувати захист від холода (а пальці - один з найбільш схильних до обмороження ділянок тіла), але і дозволяти легке маніпулювання манетками. Дуже непогано возити з собою запасну пару рукавичок, а то і відразу дві. Рукавички для катання варто вибрати таким чином, ніби на вулиці на 10-15 градусів холодніше ніж насправді. А запасні шерстяні шкарпетки в зимовому катанні - це святе (знову ж таки, краще возити з собою дві пари запасних шерстяних шкарпеток), ви ж не збираєтеся хворіти після кожного виїзду. велосипед зимой

Що стосується верхнього одягу, то досвідчені байкери одягаються «шарами». Так можна максимально точно регульовати температуру, знімаючи або надягаючи «шар». Якщо одягатися в три шари, то першою буде натільна білизна з мембранної або напівмембранної тканини (існує спеціальна термобілизна, комплект якої коштує в межах 300-600 гривнів). Бавовняна білизна - гірше, оскільки бавовна вбирає і римує вологу, із-за чого людина починає швидко мерзнути. Другий шар розрахований саме на утеплення - це светр(або декілька светрів) з тканини на зразок фліса або полартека, але також підійде і шерсть. Зверху, третьім шаром, необхідно надіти ветровку, що не продувається або дихаючий так званий термодрес з Windstopper-а або будь-якої іншої мембранної тканини. Взуття для зимового катання - окрема розмова. Спортивні туфлі під контактні педалі за звичай розраховані на холодну погоду, до того ж в контактних педалях є клямка, яка фіксує шпильку наботінках, а при спробі покататись по заметах, вона дуже швидко забивається снігом, що заважає пристебанню та відстебованю педалей. Крім того, це дуже незручно і навіть більш того - небезпечно, тому багато хто катаються в звичайних зимових черевиках або кросовках, відмовляючись від контактів. Природно, вибирається зручне та тепле взуття з неслизькою підошвою, краще всього з рифленою. Існує варіант спеціального покриття для взуття - бахіл - чохлів з матеріалу, що тримає тепло. До речі, ви ж не збираєтеся їхати без шолома? Чим загрожує катання без шолома повинно бути і так достатньо ясно. Окуляри для зимового катання на велосипеді річ необхідна. Можна використовувати звичайні окуляри :вони врятують очі від снігу і гострих осколків льоду, а заразом від «сніжної сліпоти». При виборі окулярів варто обов'язково звернути увагу на те, щоб дужки були виготовлені не з металу, тому що метал наморозі легко «приклеюється» до шкіри.

А тепер про велосипед...

Велосипед . Байк при зниженій температурі, поводиться не природно: мастило густіє, що перешкоджає роботі вузлів, густіє також масло в амортизаторах. Перед холодами рекомендуєтся замінити масло в амортизаторі на спеціальне - зимове (з низьким рівнем в'язкості), а якщо встановлені еластоміри, то замінити їх на пружини, або встановити найм'якші з тих, що є. Амортизатори повітряно-масляні або пружинно-масляні взимку поводяться набагато краще пружинно-еластомірних. У повітяно-масляних вилок на холоді зменшується жорсткість, через те, що повітря при низькій температурі має властивість згущуватись, а значить, має сенс перед катанням підкачати небагато повітря. Для зимових виїздів рекомендується використовувати спеціальні чохли, що прикривають робочу поверхню - гофри. Вони допоможуть уникнути псування тефлонового покриття. Такі чохли можна купити практично в будь-якому велосипедному магазині.

Унаслідок активного налипання снігу на метал значно гірше працює механіка байка, а тому необхідно використовувати спеціальні - холодо- і водо- стійкі мастила.

Обов'язково треба змаститиі привести в порядок усі гумові ущільнювачі, що запобігають попадання бруду, особливо це стосується до ущільнювачів на задньому перемикачі, що розташовані найнижче і більш усього попадають під діє солі. Варто звернути увагу на підшипники. Переберіть всі вузли, які їх містять, а також гальма, якщо вони не гідравлічні, а звичайні V-brake.

использование горного велосипеда зимой

Не варто забувати, що у мокру погоду, гальмівні колодки стираються набагато швидше.А зимою обода будуть мокрими завжди. Отже не варто забувати почастіше оглядати і при необхідності регульовати тормоза ( в першу чергу це стосується, звичайно, V-brake). Також випускаються спеціальні колодки для мокрої погоди та сніги, які забезпечують велику ефективність гальмування, правда такі колодки швидше стирають обода. Дискові гальма значно надійніші, оскільки їх робота мало залежить від навколишніх погодних умов, а тому велосипед, екіпірований дисковими гальмами, поводиться в умовах зими набагато краще. Різьбові з'єднання бажано покрити графітовим мастилом. Ланцюг же варто змащувати нею тільки пріочень низьких температурах (типу -20, -30; хоча я небагато сумніваюся, що ви поїдете кататися при мінус 30 :-)).Краще використовувати тефлонове мастило, причому наносити її тонким шаром, щоб вона не збирала на себе грязь. Врахуйте, що взимку ресурс ланцюга скорочується в 2-3 рази. Можна продовжити життя і ланцюги і зіркам, купивши три ланцюги і іспользуяїх «по кругу». Тобто ставите перший ланцюг, за два тижні (або місяць, залежно від інтенсивності катання) другий, потім третю. І по другому кругу. Втім, практика катати на трьох ланцюгах характерна не тільки для зими.

Більшість велокомпьютеров також не розраховані на роботу при негативній температурі, так само як більшість ліхтарів і фар. Елементи живлення в мороз сідають швидше, рідкокристалічні екрани повільно відтворюють інформацію. Не дивуйтесь, якщо перемикання функцій велокомпьютера відбувається з замітним сповільненям. Ну а зараз і про найцікавіше - про зимові покришки. Агресивні покришки, тобто шиповані, що стирчать, - предмет мріянь кожного байкера взимку. При цьому ширина шин повинна бути відповідати рамі. Проте, варто відмітити, що шпильки на покришках не обов'язково повинні бути металевими. Так, якщо в основному ви катаєтесь в лісі, то не має сенсу купувати шиповку, краще придбати гуму з яскраво вираженними резиновими шпильками, типа Panaracer ICE SPIKER або Maxxis WET SCREAM. Ну а якщо ви бажаєте їздити по асфальту, і дивувати всіх автомобілістів встаючи в «stoppy» на льоду, то ваш вибір - шиповка Nokian (Extreme W296 ілілучше Hakka WXC-300, в них використовуються металеві шпильки з побідитовими наконечниками, дуже стійкими до зносу).

Варто змінити і тиск в шинах, воно повинне підбиратися індивідуально, виходячи із стилю і та ваги байкера. Взагалі ж взимку їздять на небагато приспущених колесах.

Після виїзду

У різних людей різне відношення до гігієни. І у різних байкерів різні погляди на те, як поступати з байком після повернення з поїздок по снігу або по льоду. Одні просто чекають, щоб сніг відтанув сам, а потім витирають ганчіркою.Інші ж ставлять велосипед у ванну і миють під душем. Насправді не бажано вдаватися до таких крайнощів, тим більше, що обидва варіанти однаково шкідливі для вашого залізного коня. Коли сніг тане сам, він просочується вже у вигляді води в різні труднодоступні місця і тягне з собою бруд та сіль, які там і осядуть. Якщо ж мити байк ванною, то вода потрапить в підшипники, втулки, тріскачку, що також веде до передчасної смерті цих вузлів.

Я, наприклад, раджу поступати таким чином:

  • Ніколи не варто мити велосипед перед катанням, оскільки волога що затрималася в «сорочках» і інших вузлах замерзне при низькій температурі, порушивши фунціональність цих вузлів.
  • Перед тим, як занести байк в тепле приміщення, краще залишити його на 10 хвилин в парадній кімнаті іза це час очистити з нього сніг і бруд віником.
  • Якщо ви каталися на велосипеді по лісу, і на ньому не має солі, то досить буде протерти його чистою ганчіркою. Інакше слід його добре помити, краще всього з автошампунем.
  • Після будь-якого миття велосипеда, його обов'язково треба для запобігти корозії. Зазвичай змащують: ланцюг, сорочки, пружини перемикачів.
  • Непогано періодично знімати покришки і камери, перевіряючи стан ободів зсередини. Це дуже важливо, так як там звичай накопичуватися сіль та бруд.

Тепер ви правильно одягнулися і підготували свій велосипед, а найголовніше, зрозуміли, що кататися на байке взимку - МОЖНА! І навіть ПОТРІБНО. Необхідно дотримуватись лише пару-трійку правил, описаних в цій статті.

Читати 1440 разів
Детальніше в цій категорії: « Типи вилок Дискові тормоза »

Останні переглянуті

Контакти

tel (+38) 098-19-08-321 kievstar
 

Email: velolviv_zkaz@ukr.net

Top