Тільки у нас!

Доставка зібраного велосипеда до підїзду !*

*У Львові, Франківську та області.

Рама велосипеда

Рама велосипеда 

Серед рам класичних велосипедів (серійних велосипедів для дорослих) перш за все розрізняють відкриті і закриті велосипедні рами.

Класична закрита (чоловіча) рама складається з труб, створюючих два так звані трикутники, - передній і задній.

Передній трикутник утворений підсідельною трубою , що сполучає сідло і каретку ; нижньою трубою , що сполучає каретку з рульовою колонкою (стаканом); і верхньою трубою , що сполучає рульову колонку з підсідельною трубою. Задній трикутник утворений двома парами труб, що йдуть від підсідельної труби і каретки до місця кріплення втулки заднього колеса. Частіше ці пари називають пір'ям задньої вилки . Вказана конструкція забезпечує найбільшу жорсткість рами при мінімальній її вазі.

 

Відкрита (жіноча) рама . Існують рами без верхньої труби або з верхньою трубою, що йде поряд з ніжней. Цей варіант рами традиційно називається женськім- на такий велосипед можна сісти в спідниці, не порушуючи пристойності, що було важливе, наприклад, у вікторіанській Англії. Проте, рами такого типу популярні і серед чоловіків, оскільки на них зручніше сідати навіть в брюках.

Хоча традиційно закритий тип рами називається чоловічим, ряд виробників випускають велосипеди, сконструйовані спеціально для жінок, однією з особливостей яких є зменшена в порівнянні з «чоловічим» варіантом довжина рами.

Необхідно відмітити, що жіноча рама завжди важче аналогічної по жорсткості і міцності класичної, тому в шосейних велосипедах застосовується майже виключно класична рама.

Доладні рами . Рами на базі яких збирають доладні моделі велосипедів. Переважаючими в цьому класі є відкриті рами, що вимагають одного роз'єму (або шарніра). Проте, наприклад, самокатні (т.з. велосипедні) частини озброєних сил оснащувалися доладними велосипедами саме на базі закритої рами (через більшу міцність при меншій вазі - багато велосипедів мали спеціальні ремені для перенесення їх чере важкопрохідні ділянки місцевості, в складеному за спиною вигляді, на зразок рюкзаків)

Також в конструкції заднього трикутника рам класичних конструкцій можуть бути передбачені шарніри і роз'єми для встановлення амортизатора.

Дитячі і спеціальні рами . У цю групу можна віднести рами спеціальних і екперементальних велосипедів (напр. для пересування в лежачому положенні), а також дитячих велосипедів. Рами дитячих велосипедів, отримують набагато менші навантаження (по масі людини і швидкості пересування), так що тут можуть застосовуватися спрощені конструкції та інші матеріали.

Розміри велосипедних рам

Хоча геометрія рами може бути більш менш довільною, найбільш характерним розміром рами є її ріст . Ріст рами вимірюється двома способамі- С-С , від осі каретки (педалей) до осьової лінії верхньої труби (тільки для рам класичної конструкції); і С-Т , від осі каретки до верхнього зрізу підсідельної труби. Традиційно, зростання рами (як і майже все розмірності) шосейних велосипедів вимірюється в сантиметрах або міліметрах, а зростання гірських велосипедов- в дюймах.

Матеріали і технологічні особливості

Труби для виготовлення рам можуть бути як круглого, так і іншого перетину. Найбільш дорогі рами виготовляють із труб зі змінною товщиною стінок і збирають в статично напруженому стані.

Баттірованними називають труби із змінною товщиною стінок. Баттіровання суттєво покращує характеристики рами. Розрізняють подвійне (DB) і потрійне (ТБ) баттіровання. При потрійному баттірованні товщина на кінцях різна, а при подвійному - однакова. Проте відмінність між ТБ і DB рамами невелика.

Матеріалом для виготовлення велосипедних рам служать леговані стали (частіше хроммолібденом), різні алюмінієві, титанові і магнієві сплави, а так само вуглепластик (карбон).

Легована сталь використовується з 1930-хгг., в даний час найширше використовуються хром-молібденовиє сталі. Сталеві рами недорогі, технологічні у виготовленні (їх можна як паяти, так і зварювати), володіють хорошими втомними характеристиками і достатньо жорсткі. Важливо, що тріщини, що з'явилися з якої-небудь причини, розвиваються поступово, даючи про себе знати скрипом і зниженням жорсткості, так що сталева рама рідко ламається раптово.

Титанові сплави використовуються в дорогих рамах, як правило, для спортивних велосипедів. Титан не тільки має високу питому міцність, дозволяючи конструювати дуже легкі рами (менш 1,4кг для шосейних велосипедів), але і виключно корозійних стійок, що дозволяє використовувати рами навіть незабарвленими. Разом з тим, тітан- відносно в'язкий матеріал, що створює певні проблеми із забезпеченням жорсткості (при достатній міцності). Проте цей недолік перетворюється на гідність при їзді по нерівній (твердою) дорозі: титан чудово демпфує дрібну вібрацію.
Іншим недоліком титану є його низька технологічність, що ще більш збільшує ціну такої рами.

.

З 1980-хгг. популярності набувають рами із зварюваних алюмінієвих сплавів . Алюмінієві рами мають приблизно таку ж вагу, що і титанові, але володіють більшою жорсткістю (більшою, ніж навіть сталеві). Зв'язано це з тим, що алюмінієві рами мають боRльшие перетини труб і, крім того, володіють підвищеним запасом міцності. Цей запас необхідний через те, що вживані сплави мають дуже погані втомні характеристики, безперервно накопичуючи втому і врешті-решт руйнуючись навіть від незначних навантажень. При цьому, на відміну від сталевих, алюмінієві рами руйнуються раптово.
Проте, в даний час алюміній є найбільш популярним матеріалом для рам середнього цінового діапазону.

.

Відносно недавно з'явилися рами з магнієвих сплавів . Такі рами дуже легкі і при цьому мають відмінні механічні властивості. Їх головний недостаток- дуже низька корозійна стійкість. Навіть незначна подряпина фарби може привести до швидкої корозії і руйнування рами. Тому магнієві рами вимагають особливо ретельного відходу. Крім того, магній, як і алюміній, має погані втомні характеристики.

Углепластік , або карбон , володіє винятковою міцністю, але при цьому крихкий, дорогий і труднотехнологичен. Як компроміс, іноді виготовляються «гібридні» рами, з окремими елементами з вуглепластика і основою з титану або алюмінієвих сплавів. Повністю углепластіковиє рами можуть бути як класичній конструкції, так і монококової.

Геометрія велосипедної рами

Геометрією рами називають загальноприйняту сукупність довжин всіх труб і кутів між ними. Від геометрії рами залежить приналежність велосипеда до тієї або іншої категорії.

  • A - довжина верхньої труби переднього трикутника;
  • B - довжина верхньої труби переднього трикутника;
  • C - довжина верхнього пера заднього трикутника;
  • D - висота рульового стакана;
  • E - довжина нижнього пера заднього трикутника;
  • F - довжина нижньої труби переднього трикутника;
  • G - зростання рами;
  • H - зростання рами;
  • K - зростання рами;
  • L - кут нахилу підсідельної труби;
  • M - кут нахилу рульового стакана.

Параметри A і B показують, як різні виробники вимірюють довжину верхньої труби переднього трикутника.

Параметри G , H і K показують, як різні виробники вимірюють зріст рами. Деякі виробники, найчастіше італійські, вважають зростом рами відстань від центру осі каретки до центру місця з'єднання підсідельної і верхньої труби переднього трикутника (параметр K ).

Оптимальна ростовка рами залежить від зросту людини, люди з маленьким зростом потребують більш маленьких рам. Розмір колеса велосипеда (26" або 28" обід) не може служити параметром визначення розміру рами. Велосипед з 28" колесами і маленькою рамою, може бути меншим ніж велосипед з 26" колесами і великою рамою. Зріст рами можна визначити приблизно по таблиці. Також зріст рами визначається твором внутрішньої довжини ноги (відстань від промежини до п'яти) і коефіцієнта 0.59. Ростовка рами може вказуватись як в сантиметрах, так і в дюймах.

Джерело: vipbike.ru

Читати 1807 разів
Детальніше в цій категорії: Дитячий велосипед »

Останні переглянуті

Контакти

tel (+38) 098-19-08-321 kievstar
 

Email: velolviv_zkaz@ukr.net

Top