Тільки у нас!

Доставка зібраного велосипеда до підїзду !*

*У Львові, Франківську та області.

Чому у велосипеда стільки передач(зірочок)?

Мабуть кожен з вас задавався питанням, скільки зірочок на велосипеді який я хочу придбати і чому їх так багато? Отже за звичай з переді 3 а позаду 6-7 і того майже 18-21 або і більше «передач». Щоб розібратись у цій кількості передач почну з самого кінця!

Оптимальна кількість оборотів педалі у хв. при їзді на велосипеді складає біля 90 об\хв.

 Чому стільки зірочок потрібно велосипедистові ?

Це пов’язано як з фізіологією людини, так і з біомеханікою їзди на велосипеді. Подивимось дуже спрощену схему біомеханіки педалюваня. При проходженні педалею повного кругу існують дві мертві точки. Тобто, це такі місця де продавити або підтягнути педаль майже нереально у відповідності до побудови мускульної системи нашого тіла, оскільки наші мускули можуть тільки скорочуватись. І щоб круг який вимальовує наша педаль не зупинявся у цих мертвих точках було приблизно вирахувано оптимальну кількість обертів за хвилину і вона як я вже сказав складає десь біля 90 об\хв , при такій частоті наша нога проходить ці мертві точки по інерції і педалювання стає достатньо плавним без ривків. Хочу також одразу замітити, що у шосейних гонках на час оптимальна частота педалювання становить 102 об\хв. А у гонках на треку доходить і до 120об\хв. Але для гірського велосипеда буде достатньою і зазначена вище частота.

Отже відштовхуючись від частоти педалювання можемо перейти до розумного використання і наших передач. Як ви вже можливо догадались ми повинні старатись підтримувати зазначену частоту педалювання змінюючи навантаження якраз за допомогою зміни передачі, а оскільки шлях нашого катання передбачає наявність підйомів та спусків то при наявності такої великої кількості передач ми завжди зможемо підібрати ту на якій ми в стані зберегти задану частоту педалювання.

Частота педалювання і зірочки велосипеда

Як що ж застосовувати велосипед  у тренувальних цілях або для схуднення, а не тільки прокотитись по парку або в магазин, то ці данні по частоті стають ще більш актуальні. Один раз гуляючи з малим по стадіону побачив жіночку, яка намотувала круг за кругом навколо стадіону по біговій доріжці на велосипеді, була одіта дуже тепло у балоновій курточці, хоча на вулиці було сонце і десь 22 градуси тепла. Ну напевно виїхала схуднути вирішив я, але відразу ж звернув увагу на таку деталь, як частота педалювання. Вона була дуже низькою. Тобто ця жіночка можна сказати вибрала силовий спосіб їзди, педалюючи на малій частоті їхала досить швидко.

Подивимось з точки зору тренування на таку їзду, ви бачили коли небудь худого штангіста- мабуть ні, бо велика мускульна маса дає йому можливість піднімати велику вагу, а товстого бігуна на довгі дистанціі - також мабуть ні. Бо специфіка обох спортсменів різна, займаючись силовим тренуваннями, що теж можна робити на велосипеді – ви будете спонукати свій організм накопичувати мускульну масу, а не худнути та спалювати жири(я теж тут подам дуже спрощену схему). І на оборот бігун робить багато рухів за хвилину як рукам так і ногами, що буде спонукати організм до зменшення мускульної та жирової тканини, чим менше я важу, тим менше моїм ногам треба нести і моїй кровоносній системі обслуговувати мускульної маси, тому професійні велосипедисти на піку своєї форми мають найменшу вагу, організм позбувся усіх непотрібних запасів жирової та білкової тканини, витягнув з мускульної системи усе лишнє.

Отже, якщо ви хочете схуднути на велосипеді, то перш за все вам потрібно дотримуватись високої частоти педалювання а також регулярних тренувань у поєднанні з відповідною дієтою, тільки так ви зможете досягнути бажаного результату.

Частота педалювання і ефективність тренування

Як це не дивно але висока частота педалювання надасть вам змогу проїхати більше аніж, якщо б ви використовували силове педалювання, поставили якусь важку передачу і крутили б її помалу . Попробуйте перенести 1000 цеглин у 1кг по дві три штуки за раз на якусь відстань та 20 мішків по 50 кг цементу на ту ж відстань, при тій же загальній вазі перший приклад не затребує у вас надмірних зусиль у другому мало хто з нас дійдете до 15-го мішка. Це також один з тих не прямих прикладів важливості підтримання високої частоти педалювання застосовуючи різні передачі у залежності від рельєфу. У великому спорті спортсмен знає, що його бажання поставити більшу передачу (тобто більш слову ) щоб їхати швидше у момент великої втоми – є помилковим і продиктоване чисто психологічними, а не фізичними факторами. (поставлю більшу, але вона буде важчою!, і поїду швидше - а в реальності ще повільніше… )цю ситуацію у велоспорті ще називають – заламуванням передачі , тобто спортсмен не крутить педалі а так як би старався їх зламати , не має плавності у оберті педалі а вона іде ривками, виникають проблеми при проходженні мертвих точок - немає інерції у момент їх проходження!

Хотів би також замітити, що з чисто технічної точки зору велосипеда вичислені математично ( 3 з переді х 6позаду або 7) 21 або 18 передач не так вже сильно відрізняються між собою , бо майже 10 чи 12 з них перекликаються у значені так званої укладки, тобто відстані яку ми можемо проїхати за один оберт педалі на тій чи іншій передачі(наприклад з преді поставимо середню зірочку а позаду теж середню, а якщо я поставлю спереді велику і позаду майже саму велику то за один оберт педалі мій велосипед пройде туж саму відстань, різниця буде у пару сантиметрів) . Тобто у нашому наборі є рівнозначні передачі, і зроблено це для того, щоб уникати перекосів ланцюга. Повертаючись до нашого приклада , якщо ви поставити з переді найбільшу і позаду найбільшу зірочку то побачите, що наш ланцюг повністю перекосився, і постійне застосування такого положення приведе до пришвидшеного стирання не тільки ланцюга, зірочок а й перекидок, бо виставити особливо передню перекидку на таку передачу і щоб ланцюг не тер по ній дуже важко, бо виставивши по найбільшій отримаємо проблеми, якщо поставимо найменшу позаду.

Правила використання зірочок велосипеда

Тому ми повинні старатись використовувати усі зірочки які є у нас на велосипеді таким чином, щоб наш ланцюг ішов якомога рівніше без перекосів. Перекос ланцаТобто приблизно так, якщо я використовую напереді велику зірочку то позаду від найменшої до середньої , якщо ж мені треба поставити ще більшу позаду то вже скину на середню з переді і буду використовувати ці зірочки, що знаходяться посередині не буду ставити самі крайні – найбільшу і найменшу. Якщо ж гора є дуже крутою, тобто уклін має десь 8-15 %, то вже поставлю найменшу з переді і буду використовувати від середини і до найбільшої позаду.

Пам’ятаємо про мертві точки та частоту педалювання. На даний час існують велокомпютери містять функцію вимірювання частоти педалювання, що є дуже корисним, як на мій погляд, кориснішим від багатьох інших які не зрозуміло де застосувати, але усе одно за допомогою годинника ми можемо порахувати приблизну кількість обертів що робимо однією ногою (оберти зазначені у статті розуміються як величина для однієї ноги) і зрозуміти на скільки ми відстаємо від оптимальної.

Використовуєте увесь свій набір передач правильно і ви відчуєте додаткове задоволення від вашого залізного товариша!

Читати 868 разів

Останні переглянуті

Контакти

tel (+38) 098-19-08-321 kievstar
 

Email: velolviv_zkaz@ukr.net

Top