Тільки у нас!

Доставка зібраного велосипеда до підїзду !*

*У Львові, Франківську та області.

Троса і обплетення гірського велосипеда

Троса і обплетення

«Міцність цілого визначається надійністю найслабшої ланки ». Народна мудрість

Цією простою мудрістю часто нехтують. Дійсно, якісь «копійчані» тросики і обплетення (сорочки) порівняно з цінними і дорогими компонентами приводу виглядають як дрібниці життя. Вартість їх може відрізнятися на порядки! Наприклад, задній перемикач запросто може потягнути на 500-900 гривнів, а хороший комплект «потяжки» - троса, обплетення і наконечники - полегшить гаманець на 100-150гривнів. Але від правильного вибору, вмілої проводки і догляду за цим «компонентом» залежить робота приводу, чіткість перемикання передач і, що важливо, гальмують або не гальмують гальма!

 

Зусилля на перемикачі і гальмівні важелі передають троса, і (обплетення) сорочки їм сильно допомагають, коли трос повинен змінити передачу то ми повинні застосувати зусилля для його натяжки . Наприклад, від керма до рами, від заднього пера до заднього перемикача, від лівої гальмової ручки до переднього У-брейка а також до заднього У-брейка.

Сорочки (обплетення) бувають різних типів. Старий тип - кручені, з скручених в спіраль сталевих дротів, покритих зверху пластиком, всередині пластика немає. Сталевий трос рухається по сталевих виткам і вимагає багато мастила. Коли натяг троса зростає, сорочка, як спіральна пружина, злегка стискається. Раніше такі обплетення використовувались і для гальмування і перемикання передач. Тепер їх майже не використовують. З появою системи 815 - індексного перемикання передач, вимоги до поздовжньої жорсткості сорочки різко зросли. Тому фірм виробники запропонувала новий універсальний тип сорочок з спірально навитих смужок металу. Всередині сорочки нанесений шар «слизького» пластика, наприклад, тефлону. Така конструкція сорочок широко застосовується для систем перемикання передач і для приводу гальм. З появою касет на 27 (МТБ) і 30 (шосейні гонки) передач вимоги до точності перемикання ще більш зросли, і появився новий і більш жорсткий тип сорочок 818-8Р. Конструкція складається з шару проводків, що йдуть паралельно уздовж довжини обплетення. Їх утримують разом два шари пластика. Такі сорочки не міняють свою довжину при згинанні і сильному натягу троса, тому сучасні манетки і перемикачі здатні працювати з високою точністю. З'явилися сорочки з мастилом - 818-8Р40. У 2006 році з'явилася нова версія сорочки 813-8Р41, попередньо змащена по всій довжині спеціальним силіконовим мастилом, що зменшує тертя на 10%.велосипедний трос

Щоб сорочка не розпушувалась і не розповзалась, на їх кінці надягають наконечники - пластмасові або сталеві стаканчики. Наконечники разом з сорочкою вставляються в упори на рамі і в спеціальні гнізда на переключателях, манетках і гальмівних ручках. Наконечники бувають прості і герметичні із захисною гумовою манжетою. Стандартний наконечник має дві насічки, а герметичний - чотири. Троса і сорочки мають різні діаметри, тому слід ретельно підбирати наконечники. Не рекомендується використовувати гальмівні троса і сорочки для систем( вони трошки грубші) перемикання передач.

Троса роблять з тонких ниток сталевого дроту з покриттям або з нержавіючої сталі (кращий, але дорожчий варіант). Нерідко для зменшення тертя і захисту від бруду троса покривають полімерними матеріалами, наприклад, міцним і слизьким тефлоном.

Троса легко можна обрізати зубилом, ножівкою по металу, надфілем, але найкраще користуватися спеціальними ножицями з напівкруглими лезами. Після обрізки кінець троса іноді пропаюють оловом, щоб не куйовдився. Сорочки бажано різати болгаркою, точильним каменем або спеціальними ножицями. Після обрізки краю корисно обробити надфілем і поправити зсередини шилом, щоб трос легко проходив всередину.

Перш ніж вставити трос в сорочку, крім типів 818-8Р40 / 8Р41, його треба змастити густиою змазкою, навіть якщо поверхня троса покрита шаром тефлону. Чистити і змащувати троса має сенс не рідше, ніж раз на сезон.

Правильна прокладка тросів і сорочок. Кермо повинен вільно і легко повертатися на максимальний кут в обох напрямках до упору, а довжина тросів повинна підбиратися з невеликим запасом. Слід уникати зайвих і вигинів і поворотів тросів, при цьому вони повинні бути по можливості плавними.

Читати 840 разів

Останні переглянуті

Контакти

tel (+38) 098-19-08-321 kievstar
 

Email: velolviv_zkaz@ukr.net

Top